Kieszeń z patką i zamkiem - jak uszyć ?

Dziś kolejny post z serii, jak uszyć. Okres bluzowo-kurtkowy uważam za rozpoczęty, więc takie kieszenie przydadzą się jak znalazł. Przede...

Dziś kolejny post z serii, jak uszyć.
Okres bluzowo-kurtkowy uważam za rozpoczęty, więc takie kieszenie przydadzą się jak znalazł.
Przede wszystkim są bardzo bezpieczne, bo zapinamy i nic z niej nam nie ucieknie. Szycie może wydawać się dla niektórych skomplikowane, ale nie jest aż takie trudne jak się może wydawać na początku.


NO TO ZACZYNAMY !


Do uszycia takich kieszeni, będziemy potrzebowali:
- 4 części worków kieszeni
- 2 zamków błyskawicznych (moje mają 18 cm)
- 2 pasków na patki (mój ma wymiary 23cm/5cm)

rys.3 na prawej stronie tkaniny zaznaczamy miejsce wszywania kieszeni jej początek i koniec
rys.4 naszą patka zaprasowujemy na pół i obrzucamy brzeg, ale niekoniecznie.

rys.5 i 6 patkę przykładamy w miejscu zaznaczenia, przypinamy dla ułatwienia szpilką, tak samo zaznaczamy jej koniec

rys.7 patkę układamy tak aby szew wypadł kilka milimetrów od jej brzega i przeszywamy
rys.8 zamek układamy tak jak zaznaczyłam na rys.8 (wierzchem do tkaniny) zachowując odległości i zwracając cały czas uwagę na początek i koniec wszycia, muszą być identyczne.
Pamiętajmy o mocowaniu szwów! jego początku i końca
 
rys.9 na lewej stronie rozcinamy miejsce pomiędzy szwami docinając po skosie do ostatniego wkłucia
rys.10 przewracamy wszystko na lewą stronę, patka powinna znaleźć się pod zamkiem


rys.11 i 12 dokładnie wszystko odprasowujemy na prawej stronie, pozwoli to nam ocenić jakość przeszycia.

rys.13 jeżeli wszystko jest jak powinno, mocujemy górę i dół naszej kieszeni
rys.14 teraz możemy przyszyć drugą stronę zamka, odginamy całość tak aby zamek przyszywać tylko do rozciętej tkaniny


rys.15 i 16  dobrnęliśmy już do etapu kiedy możemy przyszyć worki kieszeni, przyszywamy do jednej strony naszego zamka i do drugiej

rys.17 i 18  nasze przyszyte części worka rozkładamy na razie na boki (pod spodem)
żeby mieć łatwy dostęp do naszego wierzchu kieszeni i stębnujemy po wewnętrznej

rys.19 i 20  teraz składamy worki w jednym kierunku, tak jak mają się układać i możemy stębnować pozostałą część

rys.21 i 22 po lewej stronie zostało nam tylko samo zszycie worków i ich obrzucenie

GOTOWE !

Kieszeń możecie stębnować lub nie, kto jak woli, można ją dobrze zaprasować i to tez wystarczy

Fragment tego wpisu przeniosłam TU , niech instrukcja pozostanie instrukcją bez zaśmiecania go dodatkowymi tekstami :)



You Might Also Like

8 komentarze

  1. Ojej, ojej ile fajnych rzeczy napisałaś, od razu bliżej Cię poznaję i tak milej się zrobiło, dużo cech masz podobnych do mnie, może się skuszę tez napisać coś podobnego. Czekam na sukienkę i marynarkę, oby zdjęcia się udały to szybko będzie na blogu.
    Wszywanie kieszonki, bardzo dokładnie pokazane i opisane, będę korzystać w potrzebie. :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Anettko, taki pomysł od dawna chodził mi po głowie, ja jestem za, bardzo ciekawi mnie co porabiają i jakie są koleżanki z sieci :D
      a kieszonki, myslę, że kiedys moga sie przydać :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Какая Вы молодец!!! Такой замечательный мастер - класс. Думаю, что многие девочки будут говорить спасибо за такой показ. Все подробно и понятно. СУПЕР!!!
    Приятно познакомиться. Столько интересной информации я узнала о Вас. Вы мне нравитесь, я хотела бы иметь такого друга.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za komentarz. Jeżeli już coś pokazuję staram się aby było to zrobione jak należy. Miło mi, że mnie lubisz :)chociaż się nie znamy osobiście :)

      Usuń
  3. Dzięki Ci za ten tutorial! Będę o nim pamiętać, a kiedy tylko nadarzy się okazja, nie omieszkam skorzystać :). Takich wskazówek nigdy dość. Pozdrawiam serdecznie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę ! Mam nadzieje, że ktoś skorzysta z takiej opcji, fajna sprawa, szczególnie przy kurtkach. A tutoriale, robić uwielbiam, coś mi tam zostało z tego nauczania :D
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Już to pisałam ale z przyjemnością powtórzę: Twoje wpisy o sposobach szycia są fantastyczne! Podziwiam, zachwycam się, polecam! Samoukiem jesteś? To jeszcze bardziej się zachwycam! Zdaję sobie sprawę, że aby opisać, zrobić zdjęcia, krok po kroku wyjaśnić szczegółowo i zrozumiale to wyższa szkoła jazdy! Obyś zawsze miała chęć to robić! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziekuję :) To chyba mimo wszystko pozostałość po wyuczonym zawodzie :))), że całkiem dobrze idzie mi robienie instruktaży. Co do chęci są i na razie nie widzę, żeby miało się to zmienic :)
      pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu